اجرای قیرگونی سرویس های بهداشتی

اجرای قیرگونی سرویس های بهداشتی
اجرای قیرگونی سرویس های بهداشتی

قیرگونی سرویس های بهداشتی (حمام، دستشویی، پانسیون، تراس، آشپزخانه و استخر)، باید حتی الامکان دو لایه قیرگونی اجرا شود یعنی یک لایه شل + یک لایه گونی درجه ۲ + یک لایه قیر مخلوط سفت و شل + یک لایه گونی درجه یک + یک لایه قیر سفت عسلی ( قیر نه خیلی داغ باشد نه خیلی سرد)
قیرگونی سرویس های بهداشتی در برج ها بیشتر اوقات برای اطمینان بیشتر با سه لایه قیرگونی اجرا میگردد

نحوه ی اجرای قیرگونی در سرویس دستشویی

بعد از سیمان کشی و شیب بندی سرویس و شاقول نمودن گوشه های دیواره ها (به جهت طراز کار کاشکاری) و ایجاد گودال جای کاسه دستشویی، اضافه لوله فاضلاب یا همون سیفون را از کفه کف برش داده و داخل سیفون را پر از آب می نماید که اگر احیانا قیر داخل سیفون ریخت قابل برداشتن باشد.

قیرکار ابتدا این گدال را یک لایه اضافه قیرگونی میکند و لبه های داخلی لوله سیفون را با تکه های کوچک گونی و قیر شل خالص آبندی می کند (چون قیر شل خالص چسبندگی زیادی دارد). قیرگونی بدنه دیوار سرویس دستشویی باید حداقل ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر و گاهی بیشتر ارتفاع داشته باشد که مانع از ترشح آب در مرور زمان به دیوار گردد.

برای خوب چسبیدن قیرگونی به دیوار و برگشت نکردن آن به علت گرما قیر بدنه دیوار باید به نسبت ۵۰ به ۵۰ برای لایه های زیر و ۱۰۰% قیر سفت برای لایه های رویی استفاده گردد، لازم به توضیح است که جلوی در سرویس ها قبل از قیرگونی یک دیواره ی ماهیچه ای با سیمان اجرا گردد که بعد از قیرگونی مانع نفوذ آب به گوشه های چاچوب در گردد و مطلب مهمتر شیب بندی سرویس ها قبل از اجرای قیرگونی می باشد چرا که اگر آبی در جایی از سرویس جمع گردد (روی قیرگونی) باعث بوی بعد در ساختمان در بلند مدت میشود  که کمتر کسی هم متوجه علت وجود این بوی بد میشود، در نتیجه خانم های خانه مدام سرویس های بهداشتی را با انواع شوینده ها شستشو میدهند که بو را برطرف کنند، قافل ازینکه این بو در قسمت لایه های سرامیک و روی قیرگونی مخفی شده است، پس به برطرف کردن این عیب باید بسیار اهمییت داد.

قیرگونی حمام

در قیرگونی حمام ها نیز مانند دستشویی کاار میکنند با این تفاوت که دیواره های حمام تا ارتفاع ۱ متر الی ۱/۲۰ متر قیرگونی شود برای بدنه دیوار یک لایه کفایت میکند.

لوله فاضلاب  از رو سیمان برش خورده وپر از اب گردد تیکه های قیرگونی به داخل لوله  تا ۱۰ سانتیمتر برگشت خورده و خوب چسبیده شود.

توجه داشته باشید لوله فاضلاب توالت فرنگی راهرگز برش ندهید این کار بعد از کف فرش ونصب  کاسه انجام میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید