ایزوگام با روکش شن

همان ایزوگام معمولی است به جا ی فویل درلایه روی ان از شن های رنگی استفاده شده است وکیفیت ان بستگی به مصرف قیر  ومشتقات استفاده شده درایزوگام را دارد..

مانند ایزوگام  بی – پی – پی (قیر خالص) وایزوگام بی -او – اف (قیر دمیده)

ایزوگام فویلدار نیز دررنگهای مختلف با روکش الومینیوم تولید میشود…نقره ای،اخرایی،قرمز، ابی،،طلایی و….

بهترین ان برای هر نوع عایقکاری به لحاظ ابندی شدن نوع ساده ایزوگام میباشد.

ایزوگام بدنه دیوار

ایزوگام بدنه مخصوصا در ارتفاع باید کیفیت وچسبندگی بالایی داشته اگر از نوع فویلدار استفاده کردد با فویل مرغوب انتخاب شود.

ایزوگام هایی که فویل انها خوب پرس نشده  خیلی زود کنده شده ولک لک میشوند برا عایقکاری مناسب نیستند.

از  ایزوگام های قیر دمیده ویا ایزوگام هایی که از ضایعات پودر میل،کک،ولاستیک پودرشده در انها به کار رفته به هیچ وجه برای عایقکاری بدنه  دیوارهای مرتفع که درفضای  ازاد  قرار دارتد لایه ای روی انها نیست استفاده نشود.

 

تفاوت ایزوگام روکشدار با ساده درعایقکاری در چیست/؟

در عایقکاری،فویل روی ایزوگام،فقط برا انعکاس نور خورشید وزیبایی کار  کارایی داردو گرته درابندی  عایق هیچگونه اثر مثبتی ندارد.

ایزوگام ساده خیلی بهتر ابندی شده ومشکلساز  نیست اما فویل درمرحله بعدی عایقکاری مانع چسبیدن ایزوگام جدید به ایزوگام قدیمی  میشود حتی  فویل در بندکشی وجوشکاری  نصب  باعث خوب نچسبیدن  ایزوگام میشود.

با این توضیح برا سطوحی که زیر کار انها سیمان وایزوگام از قبل نصب شده است بهتر این است که از نوع ساده استفاده شود.تنها جایی که زیرکار قیرگونی یا اسفالت است یا در مناتق خیلی گرم قرار دارند از نوع روکشدار مصرف شود.

توجه………….توجه

در جایی که وسایل تاسیساتی یا کابل هی برق ومخابراتی وجود داردایزئگام فویلدار  نصب نگردد چون باعث  برق گرفتگی واتش سوزی میشود.

 

تبله…..چین وچروک….بام را  چگونه تعمیر کنیم؟

در ایزوگام وقیرگونی باگذشت زمان چسبندگی کم شده خود به خود تبله ،موج وچین چروک  سال به سال بیشتر میشود. اما اگر ایزوگام کیفیت خوبی نداشته باشد یا خوب نصب نشده باشد این اتفاق در همان سالهای اول بسیار چشمگیر است، برای ترمیم اینگونه کارها بهتر است که در فصل گرم سال تمام تبله ها را چاک زده به طوری که از آن باقی نمانده باشد و دوباره حرارات داده پاکوب کرده و بچسبانیم، در نهایت روی تمام چاک ها و برش ها ایزوگام نصب کنیم، عایق هایی که زیر آنها آب نفوذ کرده یا نم وجود دارد باید بلااستثنا برداشته شده و دوباره عایق شوند. این مورد برای وجود گردو خاک در زیر ایزوگام صدق میکند

دیدگاهتان را بنویسید